Over Steven

Online communicatie heeft van jongs af aan al mijn interesse gehad. In mijn werk heb ik me hierin als webredacteur kunnen specialiseren voor onder andere CJP en De Wereld Draait Door. In 2006 ben ik afgestudeerd als Master of Arts in Nieuwe Media & Digitale Cultuur aan de Universiteit Utrecht. Sinds 2010 ben ik social media redacteur bij de Radboud Universiteit Nijmegen. Daar beheer ik social media kanalen en geef advies en workshops over het gebruik van social media.

Mij inhuren?
Ik ben beschikbaar als spreker, workshopleider, twitterverslaggever, twittermoderator, interviewer of adviseur op het gebied van social media.

Ik was onder andere spreker op:
CASE Europe Annual Conference 2014 (Edinburgh, CASE)
Social Media Strategy for Higher Education, 12 juni 2014 (Londen, CASE)
Nationaal Congres Onderwijs  & Sociale media 2012 & 2013
J. Boye conference 2012, Aarhus, Denemarken

Comments

Over bruggen: het NCOSM | Evelyne Hermans
Reply

[…] Steven den Boer (@stevendenboer) is zo’n specialist. In zijn functie als Social Media Editor bij de Radboud Universiteit Nijmegen wordt hij betaald om 7 dagen per week social media platforms in de gaten te houden. Steven is goed bezig. Hij geeft niet alleen advies aan afdelingen die met studentenwerving bezig zijn, maar slaat de brug tussen verschillende onderdelen, is de spil in het hele proces. Hoe hij dat doet maakt hij duidelijk met een praktijkvoorbeeld. Achter de ondubbelzinnige tweet “Kut Radboud Universiteit” die hij ontdekte op Twitter bleek een student te zitten die kwaad was, omdat de studieadviseur niet opnam tijdens het telefonisch spreekuur. Steven nam contact op met de betreffende studieadviseur en zorgde ervoor dat de student werd teruggebeld. Luisteren, reageren, engageren: mission accomplished. Verder spreekt Steven meerdere keren per jaar met een scholierenpanel om op de hoogte te blijven van datgene wat hen bezighoudt. Want, zegt hij, als we onze scholieren niet begrijpen, hoe kunnen we ze dan op de juiste manier werven voor onze hogescholen en universiteiten? […]

[…] Steven den Boer (@stevendenboer) is zo”n specialist. In zijn functie als Social Media Editor bij de Radboud Universiteit Nijmegen wordt hij betaald om 7 dagen per week social media platforms in de gaten te houden. Steven is goed bezig. Hij geeft niet alleen advies aan afdelingen die met studentenwerving bezig zijn, maar slaat de brug tussen verschillende onderdelen, is de spil in het hele proces. Hoe hij dat doet maakt hij duidelijk met een praktijkvoorbeeld. Achter de ondubbelzinnige tweet “Kut Radboud Universiteit” die hij ontdekte op Twitter bleek een student te zitten die kwaad was, omdat de studieadviseur niet opnam tijdens het telefonisch spreekuur. Steven nam contact op met de betreffende studieadviseur en zorgde ervoor dat de student werd teruggebeld. Luisteren, reageren, engageren: mission accomplished. Verder spreekt Steven meerdere keren per jaar met een scholierenpanel om op de hoogte te blijven van datgene wat hen bezighoudt. Want, zegt hij, als we onze scholieren niet begrijpen, hoe kunnen we ze dan op de juiste manier werven voor onze hogescholen en universiteiten? […]

[…] Steven den Boer (@stevendenboer) is zo’n specialist. In zijn functie als Social Media Editor bij de Radboud Universiteit Nijmegen wordt hij betaald om 7 dagen per week social media platforms in de gaten te houden. Steven is goed bezig. Hij geeft niet alleen advies aan afdelingen die met studentenwerving bezig zijn, maar slaat de brug tussen verschillende onderdelen, is de spil in het hele proces. Hoe hij dat doet maakt hij duidelijk met een praktijkvoorbeeld. Achter de ondubbelzinnige tweet “Kut Radboud Universiteit” die hij ontdekte op Twitter bleek een student te zitten die kwaad was, omdat de studieadviseur niet opnam tijdens het telefonisch spreekuur. Steven nam contact op met de betreffende studieadviseur en zorgde ervoor dat de student werd teruggebeld. Luisteren, reageren, engageren: mission accomplished. Verder spreekt Steven meerdere keren per jaar met een scholierenpanel om op de hoogte te blijven van datgene wat hen bezighoudt. Want, zegt hij, als we onze scholieren niet begrijpen, hoe kunnen we ze dan op de juiste manier werven voor onze hogescholen en universiteiten? […]

Leave a comment

name*

email* (not published)

website