Recensie Samsung Galaxy Note 3

Galaxy Note 3

Na een paar weken de Galaxy Note 3 te hebben mogen testen, is mijn mening zeer positief. Een korte samenvatting van deze krachtpatser.

Groot
Mijn laatste telefoon was de Samsung Galaxy S3, waarvan vrienden al vonden dat ‘ie groot was. Maar de Note 3 kan je echt niet meer omheen. Ik heb de grootte eigenlijk vrij snel kunnen accepteren. Hij is nog steeds van een formaat dat ik hem in mijn broekzak kan dragen. Ik heb hem tijdens het hardlopen in mijn hand gedragen. Als je dan het scherm aan wil houden, merk je hoe gevoelig het scherm is. Onbewust raakte ik toch telkens het scherm aan en drukte hierdoor mijn routeplanner op pauze. Dus voor hardlopers is een armband voor de Note 3 wel aan te raden.

Camera
De camera ben ik zeer tevreden over. Haarscherpe foto’s en mooie kleuren. Met name de verschillende camerastanden zijn erg leuk. Zo kan je voor een selfie de gezichtscorrectie aanzetten, zodat het net lijkt of je foundation op hebt, is er een stand waarbij je een geluidsopname aan een foto kan toevoegen en is er een fotostand waarbij je achtergrondvoorwerpen kan weggummen. Ook de 360 graden-foto’s zijn erg leuk. De animatie-video is bijzonder: je kan iets filmen waarbij je een gedeelte van het beeld stil kan laten staan. Wel erg jammer dat je zo’n filmpje weer niet kan delen op Twitter of Facebook.

En waar ik heel blij mee ben: ik kan het geluid van de camera uitzetten! Op de S3 was het onmogelijk om het flitsgeluid uit te zetten. Zelfs als het geluid van de telefoon uitstond, hoorde je nog een flitsgeluid. Op de Note 3 werkt dit gelukkig wel.

Software, snelheid en Smart Switch
Om van de S3 naar de Note 3 te gaan was een waar genot. Met de app Smart Switch kan ik in één keer al mijn contacten, foto’s, sms’jes en apps overzetten. Met de S3 merkte ik dat hij een stuk langzamer ging door alle apps en foto’s die erop stonden, maar daar heeft de Note 3 helemaal geen last van. Android ben ik nog steeds zeer tevreden over. De Samsung Apps hoeven van mij niet zo: de app Story Album zie ik geen meerwaarde in, maar My Magazine met het laatste nieuws is wel weer een aardige toevoeging.

Het enige dat ik nu nog zoek is een goed hoesje. Want eerlijk is eerlijk: met zo’n groot scherm is de kans op beschadiging wel aanwezig en ik wil dit pareltje wel goed beschermen. Ik ben dankbaar dat ik de telefoon mocht uittesten met de #MijnNote3 actie.